Autoplus murrab müüte
Müüt nr.4 : Mustus ei tee autole kahju
Autoplus: Mustus on autole kahjulik
Nagu viimase aja tänavapildist märgata on, sõidab valdav enamus autoomaniket ringi määrdunud sõidukitega. Uuringud tõestavad, et eskisteerib suur osa inimesi, kes ei pea käsipesulat mitte millekski, kui autot üldse pestakse, siis see üritatakse puhtaks küürida kuskil hoovis või lastakse harjapesulas harjastega auto värvkate ära kriimustada. Sageli lastakse auto enne selle pesemist või pesulasse toimetamist viimase piirini. Selline suhtumine näitab, et inimesed kipuvad alahindama mustuse mõjusid ehk siis arvama, et mustus ei tee autole liiga, tegelt teeb ikka küll.
Mustus on koos päikese ja poriga üks värvkatte läiget rikkuvatest teguritest. Peale selle lõhub ta ka värvkatet ja avab selle roostelele. Seda eriti siis, kui tal lasta pikemat aega sinna koguneda. Ta kuhjub värvkattele ja aja jooksul lõhub selle molekulide vahelised sidemed ning seejärel poeb tekkinud ruumi. Seepärast võib juhtuda, et kui auto on kuid pesemata ja mustus on värvkatte sisse imendunud, siis autopesuga seda masinat 100% puhtaks ei saa ja sinna kohtadesse, kuhu mustus kuhjunud on, jäävad peale pesu silmnähtavad randid. Sellise stsenaariumi puhul ei päästa muud kui poleerimine ja sõiduki kere ülevärvimine. Poleerimine on samuti lahenduseks pleekinud värvkatte puhul.
Kuna auto määrdumine on paratamatu tuleks rääkida sellest, kuidas oleks kõige õigem teda puhastada ja mustuse eest kaitsta. Iga hinna eest ei tohiks sõidukit hoovis ja ilma leotusaineteta pesta, tulemus näeb välja nii nagu oleks keegi liivapaberiga üle auto kere tõmmanud. Harjapesula puhul on asi sama, ainult kriimud ei ole nii sügavad ja seega on suurem tõenäosus, et need õnnestub välja poleerida. Mustaks saanud auto värvkattele on kõige soodsam variant korralik käsipesula, kuna nendest variantidest kahjustab värvkatet kõige vähem (eeldusel, et see pole kaitstud), nurgapesulaid tuleks vältida, sest ei või iial teada, milline sõiduk sealt väljudes välja näeb.
Rääkides kaitsest, siis tuleks kasutada kas vaha või värvkattekaitset. Mida suurema kestvusajaga toode on seda parem. Võrreldes toimimispõhimõtteid ja kestvusaega on parim variant värvikaitse. See annab pikaajalisema ja tõhusama kaitse, muudab sõiduki kere pinna raskesti nakkuvaks ja takistab mustuse kinnitumist. Nii on vaja ka autopesude peale vähem raha kulutada ja auto värvkatet säilib kauem ilusa ja tervena.
No comments:
Post a Comment