Autoplus murrab müüte
Müüt nr.3: Piisab kui autot harva vahatada
Autoplus: Autot võib vahata peale igat pesu, sellest sünnib pigem kasu kui kahju
Teatavasti on vaha näol tegemist auto värvkatte kaitsmiseks kasutava keemiaga. Vahasid on erinevaid tüüpe ja nad erivad ka oma koostise poolest hästi palju. Koostise kõrval on üheks tähtsaimaks vahatüüpide erisuseks nende sõiduki värvkatte pinnal püsimise aeg. See võib olla sõltuvast tootest näiteks läikevaha puhul mõni päev või kõvavaha puhul ka 6 kuud, kõige kauem püsib vahadest tootja andmetel peal nanovaha. Selle garanteeritud kestvus jääb kuskile 8 kuni 10 kuu pikkuse perioodi sisse.
Autoomanikud, kes üldse vaha kasutavad, panevad seda oma sõidukile peale suhteliselt harva. Tavapärane praktika on 1-2 korda aastas. Usutakse, et see on piisav, et autot mustuse, tolmu, UV-kiirguse, putukatate, maanteel kasutatava soola mõjude jne eest kaitsta. Tegelt asi nii roosiline ei ole. Kui inimene ostab näiteks kõvavaha, siis kõigi eelduste kohaselt on see vaha tema sõiduki värvkattel tõesti 6 kuud, aga arvesse tuleb võtta ka seda, et vahakiht kulub. Autopesu, tolmu ja mustuse eemaldamine kulutavad vahakihti igakord kui seda teha.
See, et vahakiht kulub tähendab seda, et ta muutub õhemaks. Õhem vahakiht pakub värvkattele vähem kaitset. Vahakiht, mis sõiduki värvkattele kantakse on teatava paksusega ja teatava vastupidavusega kulumisele. Seepärast on oluline seda täiendada. Ei ole küll katastroofiline, kui peale iga pesukorda vaha peale ei panda, aga see pigem mõjub hästi kui tuleb kahjuks. Kui autot tihedalt pesta, siis sobib sellisel juhul kasutamiseks odavam vahatoode nt läike- või kiirvaha.
No comments:
Post a Comment